Genieten - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 December 2011 | Australië, Margaret River

Allereerst; we zijn zo ongelooflijk aan het genieten van onze vakantie. De reis voert ons door zeer veel verschillende landschappen, we hebben al gave dieren gespot en de mensen zijn hier zo leuk. Iedereen wil wel een kletspraatje met je maken en neemt hier ook de tijd voor.
Internet is duur in Aussie en niet altijd beschikbaar. We zouden jullie graag vaker op de hoogte houden van onze avonturen, maar helaas dat gaat niet altijd lukken.
We zijn inmiddels aangekomen in Augusta, via Denmark naar Albany en vervolgens 400 km rijden naar Augusta. Een stuk van onze autoreis reden we langs de bossen die zijn getroffen door de bosbranden. Bizar om te zien .
Wat hebben ze in Augusta; een vuurtoren. Interessant we zitten aan de kust dus nog al wiedes dat er een vuurtoren staat. De vuurtoren schijnt zeer populair te zijn er staan zo af en toe rijen voor om naar binnen en boven te mogen. We gaan het allemaal zien morgen of we hier gebruik van gaan maken.
De afgelopen dagen zijn we in Albany geweest, met 30.000 inwoners een van de grote steden tot op heden die we bezocht hebben. We hebben hier overnacht in een hostel wat helemaal prima is qua prijs, je kunt daarnaast zelf koken en je komt snel in contact met andere reizigers. De gemiddelde leeftijd schiet wel enigszins omhoog als wij daar verblijven maar wie kan dat wat schelen. Met een auto ben je al snel populair bij je medebewoners van de hostel, dus al snel ontdekt dat er in Toyota Corolla prima 5 volwassenen passen. Deze groepsexcursie met reisleider lange Frans en baas B voerde ons naar het walvismuseum, waar de laatste walvisvangsten voor Australie hebben plaatsgevonden. In 1978 zijn ze hier gestopt met de vaart, volgens onze lokale gids wegens economische omstandigheden. We zijn echter niet uit de poppenkast gevallen en denken dat het veel te maken heeft gehad met de publieke opinie. Maar goed maakt niet uit, het was zeer indrukwekkend en was opgericht en nog steeds operationeel aangestuurd door JCI, de Juniorkamer.
Voor onze aankomst in Albany zijn we nog een lichamelijke uitdaging aangegaan; de beklimming van Mount Lindsey. Voor onze begrippen een berg, voor Australische begrippen een verkeersdrempel. Maar goed, wij hebben lekker lopen zweten zo'n 10 km.
We hebben jullie nog niet verteld over het Australische fenomeen; de vliegen. Het barst hier van de vliegen. Dus bij een wandeling vliegen er zo'n 100 vliegen met ons mee. Een aantal op je rug, dat maakt niet uit, een paar op je arm, dat wordt wat minder, een aantal op je gezicht, dat is vervelend en soms een in je neusgat, en dat gaat te ver. Morgen gaat deze dame in de supermarkt op zoek naar het meest gifttige antivliegenspul. Het maakt niet uit wat mijn lief zegt ik ben er klaar mee.
We hadden dit bericht, uiteraard in rijmvorm willen plaatsen, maar we hebben hier geen Sint gezien... Alhoewel er zwerven een aantal pakjes in onze koffers... Binnenkort maar gauw weer eens kijken.
Hopelijk tot gauw!!!

• 04 December 2011 - 13:26

Sandra:

Ah....the Australian Salute! Jullie hebben de vliegen-van-je-af-sla beweging ontdekt! ;) Zo'n muskietennetje over je pet ziet er niet uit, maar kan ik van harte aanbevelen!

Goede reis verder! x Sandra

• 04 December 2011 - 18:59

Eef:

Koop een leuke imkermuts. Wat een verhaal weer. Geweldig. Geniet ervan. Xxx

• 04 December 2011 - 19:39

Loek En Tiny:

Hallo Frans en Myriam,
    Fijn dat jullie genieten in Australié!
    Ja,die vliegen!! Je krijgt er wat van.
    Je kunt inderdaad mutsen met flappen en gaas kopen! Zouden wij de volgende keer doen. Jullie zijn nog steeds op voor ons bekend terrein;niet
    Augusta. Vinden jullie de sterrenhemel ook zo mooi? Ik ging elke avond kijken!
    Nog veel pleizier en 7 dec.heel veel groeten aan Yoke.[zij is vandaag jarig!]
    Veewl liefs,Loek en Tiny.

• 04 December 2011 - 19:39

Loek En Tiny:

Hallo Frans en Myriam,
    Fijn dat jullie genieten in Australié!
    Ja,die vliegen!! Je krijgt er wat van.
    Augusta. Vinden jullie de sterrenhemel ook zo mooi? Ik ging elke avond kijken!
    Nog veel pleizier en 7 dec.heel veel groeten aan Yoke.[zij is vandaag jarig!]
    Veewl liefs,Loek en Tiny.

• 05 December 2011 - 06:18

Patricia:

Hallo luitjes,
    Leuk hoor die berichten. Dan sta ik weer ff met beide voeten op de grond. Wat is er ook al weer belangrijk?
    Ik verheug me weer op het volgende verhaaltje!
    Liefs,
    Patricia

• 05 December 2011 - 10:27

Marie-Christine:

Leuk verhaal........!! Mirjam, je kan zo nog schrijfster van reisverhalen worden.
    Genieten! Vooral van elkaar he..klim maar lekker in Lange Frans..o nee, je hebt hoogtevrees toch. Volgens mij overwin je die angst op deze reis.
    Fijne Sinterklaas en liefs van MC.

• 05 December 2011 - 12:39

Jochem:

Ik ook, ik ook!!
    Geniet ervan en blijf schrijven.

• 05 December 2011 - 16:25

Annick.:

Geniet nog even van jullie lekkere vakantie. Het is er teminste lekker warm geloof ik en mooi weer zo te zien op de foto's :)
    En wat een mooie blauwe zee daar zou ik wel in willen zwemmen.
    Bij ons staat de kerstboom er al op 5 december.

xx:lips:

• 06 December 2011 - 05:43

Joke Winter:

Goed al die dieren hoor en vooral de st Nicolaas prullen
    Zie jullie vlug laat de sleutel Donderdag in de brievenbus zitten

• 06 December 2011 - 15:01

Sven:

jezus, tof zeg. raak mekaar niet kwijt in die leegte. stond vanmorgen weer in 10 km file. toch anders denk ik maar zo. zoen.

• 06 Januari 2012 - 15:49

Dries:

He frans, trek eens een andere broek aan op de foto!