Down under zit er weer op! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Down under zit er weer op! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Down under zit er weer op!

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Ons laatste verslag van de down under vacantie
Zo, het is nu half één Singapore tijd en het is onze tussenstop van Melbourne voor we verder gaan naar Heathrow.
Waar waren we gebleven..
Het eiland Montague en de sunset trip waren waarlijk spectaculair. Aussie en Kiwi zeehonden. Aussies liggen op een hoop (en stinken behoorlijk) Kiwi's liggen alleen (en ruik je ook minder dus). Het waaide stevig dus een na een heen reis van een half uur was iedereen een beetje bleek, het regende ook wat goed was voor de spirit (not) en de zon van sunset hebben we door het dikke wolkendek totaal niet gezien.. Gelukkig hebben we 5 hele (mini) pinguins gespot en de skipper was daar blij om want dat waren er toch 2 meer dan de vorige trip.
De volgende ochtend tijdens het joggen een heel leuk koffie tentje gespot en na de koffie op weg naar Boydtown, dit was een hutje mutje camping waar de tent campers zo dicht op elkaar stonden dat iedereen elkaars haringen gebruikte.
Daarna door naar Bremmriver, een waarlijk gehucht met een bijna verlaten relaxte camping waar we Darren (vissen is zijn leven) en Jeff & Katie (outdoor campers met heeel profesioneel materiaal) ontmoet hebben.
Darren vist ongeveer de hele dag en wanneer hij niet aan het vissen is dan maakt hij zijn boot en vis tuig in orde.. S'avonds bij een kampvuur worden er stoere verhalen opgehaald en we zijn hier 2 dagen gebleven.
Bij vertrek kregen we zelf gevangen en schoon gemaakte vis van Darren mee + de tip voor een camping waar ook Kangaroos zouden rondlopen mee.
Dat bleek waar (en heel leuk natuurlijk) en op de camping kwamen we ook Thomas tegen, een net afgestudeerde nederlander die Tasmanie, Nieuw Zeeland en Australie wil rond fietsen! Tasmanie was al gelukt en hij was nu onderweg van Melbourne naar Sydney voor de vlucht naar N-Z. S'avonds Thomas uitgenodigd om met ons mee te eten en met zijn drieen hebben we heerlijk genoten van de vis van Darren. Lekker tot laat kletsen, helemaal prima!

Vervolgens door naar Melbourne, we hadden de tip voor St. Kilda gekregen en die bleek ook weer helemaal prima! Heel gaaf buurtje met lekker eten, leuke tentjes en een beetje love, peace en harmonie publiek. 1 dag St. Kilda en een dag Melbourne BCD (Buisiness central District). Het imigratie museum bezocht en lekker struinen door de town. Helaas te laat voor de markt (schijnt indrukwekkend te zijn maar wanneer alle stallen verlaten zijn....) maar best prima.

Daarna de great ocean drive (weer erg bewolkt met prut weer) met het mooie uitzicht op de apostelen, (rots formaties die in zee staan).
Uiteindelijk de laatste avond op de pier van Geelong in een heel leuk restaurant met uitzicht op de haven lekker gegeten ( voor de ehh... we zijn de tel van het aantal maal dat we oestertjes gegeten hebben een beetje kwijt geraakt;-). Omdat we niet zoveel trek hadden uiteindelijk 2x voorgerecht en kaasjes na genomen.... kortom helemaal prima dinertje.
We zitten nu op Heathrow dit laatste deel te typen, de vertraging was dermate dat we de vlucht naar A'dam gemist hebben. De laatste loodjes van de holiday zeg maar!

We hebben een super vacantie (bijna) achter de rug......
In Wester Australie 2119 km en aan de oostkant 6532 km gereden.
Aussies houden van Vissen, vissen, Surfen en Barbies en hele grote porties eten. Van autos met grote motoren erin en niet te vergeten; 4 of 5 weken achter elkaar lang Australie - India cricket kijken...

Bedankt voor alle leuke reacties!

Cheers mate!

Frans en Mirjam

Ps we zijn maandag middag weer in Nederland aangekomen. (en het is ff wennen aan het weer.....)

• 19 Januari 2012 - 21:28

Sandra:

Welcome back in dit kleine kikkerlandje. Tot snel. Ben erg benieuwd naar alle live verhalen én foto's! x

• 20 Januari 2012 - 07:10

Mira:

Wees zuinig op alle kiekjes die jullie hebben genomen. Je kan er altijd dat heerlijke vrije gevoel mee terug halen op regenachtige dagen.

X mira

• 20 Januari 2012 - 08:12

Patricia:

ruim 8000 km.... whow, dan heb je wel wat van dat landje gezien! Tot snel, gelukkig nog maar 2 nachtjes slapen....

• 20 Januari 2012 - 10:21

Carine:

Lieverds,
    Het is hier ook soms aan het regenen en er staat wel iets meer wind! Tijd om het het Hawaii shirt om te wisselen voor een windbloc fleece!

Over 2 maanden gaan wij naar Zuid Africa..... ga mee :-)!

Snel foto avondje plannen! Ben zo benieuwd.
    liefs xx

• 21 Januari 2012 - 09:47

Eef:

Welkom terug lieverds! Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt. Foto's zullen overweldigend zijn. Een mooie ervaring die ze je niet meer kunnen afnemen.
    We spreken elkaar gauw.
    Liefs