Goede start van 2012 - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Goede start van 2012 - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Goede start van 2012

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 Januari 2012 | Australië, Lakes Entrance

Ons eerste verslag van 2012 en bijna ons laatste verslag van deze vakantie.
Frans en ik hebben er serieus over nagedacht om samen te gaan wonen met Frank in Dee Why. Maar na 4 nachten, we zouden er alleen maar een kop koffie doen, toch besloten om weer verder te reizen. Het was super om bij hem te logeren!
Zoals aangekondigd hebben we Oud & Nieuw in Sydney gevierd. Om 2 uur 's middags hadden we een strategische plek gevonden. Tussen de ferry's en the Opera House met uitzicht op de brug. In het begin was het gezellig druk maar al gauw werd het drukker en drukker en zat iedereen praktisch bij elkaar op schoot. Prima; af en toe lekker kletsen, wat eten halen of klaar maken en lekker lezen. Overigens dacht ik dat ik nog wel ergens alcohol kon scoren, maar ik heb mijn eerste alcovrije Oud en Nieuw sinds decennia gevierd. Om 21.00 uur werd het vuurwerk voor de families afgestoken en dat was wel aardig. Maar om 0.00 uur barstte het echt los, in 12 minuten werd er 6 miljoen dollar de lucht in geschoten. Supergaaf om zo 2012 te beginnen!!
De volgende dag naar de Blue Mountains gereden, een prachtig natuurgebied. We waren van plan om hier een wandeling van 2,5 uur te maken. Gewapend met 1,5 liter water en 1 hele mueslireep gingen we op pad. Het eerste uur van de wandeling bestond uit treden naar beneden. Een prachtige waterval en supermooie wandeling was onze beloning. Maar na 3 uur wandelen geen bordje meer met de naam van de wandeling en ook geen idee dat we ook maar iets terug aan het lopen waren (een uur treden omhoog). Effies een pauze genomen om die hele mueslireep met zijn tweetjes op te eten. Naast ons zaten Aussies, die gewapend met een kaart, een lunchroom in hun rugzakken, water voor een week aan het wandelen waren. Ik denk wel dat ze het idee kregen dat wij niet heel veel eten mee hadden genomen; bij het aanbod van een stuk cake twijfelden we beiden of we het plakje of de hele cake zouden op eten. Met als beloning dat we nog een plak kregen.
Ok, 3 uur heen wandelen betekende in dit geval ook 3 uur terug lopen. Deze dame is zich zelf even tegengekomen en heeft 3 dagen later nog steeds spierpijn....
Omdat de wandeling iets meer tijd in beslag genomen had dan we hadden gepland maar teruggekeerd naar de camping die we net verlaten hadden. Alle campings zijn tot op heden goed maar je wordt uiteraard wel eens geconfronteerd met het gedrag van anderen. Op deze camping stond de 1e avond een gezin achter ons met 3 kinderen. Na 5 minuten wisten wij de naam van de jongste spruit van 2; ELLIOT!! Elliot had een eigen wil, inconsequente ouders en kon op zijn tweede jaar al goed in aanmerking komen voor een Oscar. Hij zat praktisch in onze camper (ELLIOT), hing aan de brandslang (ELLIOT), stak de weg over (ELLIOT) en liet zich met enige regelmaat neervallen op het gras of asfalt om in huilen uit te barsten (ELLIOT). Toen de kinderen eindelijk naar bed gingen en wij dachten verlost te zijn van Elliot, leek de campingdisco in de tent van onze achterburen plaats te vinden (ELLIOT!!). De ouders van Elliot zagen we af en toe voorzichtig een glaasje alcohol nuttigen en plaats nemen achter het stuur waarschijnlijk met het idee om de plek des onheils te verlaten.. Bij de niet geplande terugkeer op onze camping we hebben toch maar heel voorzichtig gevraagd naar een ander plekje.
Na vertrek vanuit de Blue Mountains zijn we via Turros Head (staplaats aan het water) doorgereden naar Narooma, waar wij vanavond Montaque eiland gaan bezoeken. Op dit eiland zijn zeehonden en pinquins te zien. De pinquins schijnen op dit moment alleen op vakantie te zijn, dus we moeten veel geluk hebben als we nog een pinquin te zien krijgen.
Wij zijn het nieuwe jaar in ieder geval goed begonnen en we hopen dat dit ook voor jullie geldt.
Cheers mate!
Frans en Mirjam

• 09 Januari 2012 - 05:50

Mira:

Ha mir en Frans! Had die brandslang gewoon even uitgetest op Elliott! Hahahah! Volgende keer ook maar een paar oordoppen mee op reis! X

• 09 Januari 2012 - 07:21

Elliott:

I only wanted to play...!

• 09 Januari 2012 - 07:22

Sandra:

Een heel goed begin van het nieuwe jaar! Je weet ook meteen wat je niet wilt dit jaar (een Elliott...;))

Geniet nog even van die laatste week in Oz!

• 09 Januari 2012 - 10:05

Patricia:

Looking forward om jullie gelukkig nieuwjaar persoonlijk te wensen.
    Tot snel.

• 09 Januari 2012 - 12:37

Eef:

Wat een verhaal! Nou Elliot vergeet je niet snel. Wel gaaf het vuurwerk in Sydney. Zag het op het journaal!
    Geniet nog jullie laatste weekje.
    En dan snel naar huis. Sam wacht met smart. En ik ook! xx

• 09 Januari 2012 - 12:46

Jochem:

Mooi verhaal :-)
    Nu mooi weer (ff) verder genieten

• 09 Januari 2012 - 16:42

Niekkie:

Oh oh oh wat een verhaal alweer.
    Maar wel leuk, het vuurwerk zag er erg leuk uit wat ik zo snel heb kunnen zien bij Pau!l.
    Geniet er nog eventjes van :-)

xx

• 09 Januari 2012 - 19:45

Lotte Van Opstal:

Leuk leuk leuk!

• 09 Januari 2012 - 19:54

Loek En Tiny:

Hallo Frans en Mirjam,Wat maken jullie veel mee! Op alle gebied.
    Het nieuwe jaar goed begonnen in
    Australië en nu aan de laatste dagen bezig daar.Het was leuk om de verslagen te lezen en zo met jullie
    mee te kunnen leven.Bedankt!!!!!
    Nog veel pleizier en een geode reis terug!!!!!Hartelijke groeten van Loek en Tiny.

• 09 Januari 2012 - 22:00

Joke:

Kan het me helemaal voor me zien met die camping Elliot
    Maar weer een leuk verslag en zo jammer dat het er bijna op zit
    Groetjes Joke

• 10 Januari 2012 - 18:18

Fred:

Elliot is gewoon een leuke naam, volgens mij is daar niets mis mee. Toch nog een fijne trip.
    FredX

• 11 Januari 2012 - 11:31

Martijn En Karin:

Ha globetrotters,

Weer heerlijk om jullie avonturen te lezen. Niet overwogen ELLIOT te adopteren???
    Geniet nog even van die laatste momenten Australie (in elk geval van dit jaar...) en tot snel!

• 12 Januari 2012 - 08:15

Sven:

ha lieffies, hoezo alweer het laatste verslag. Deze avonturen vormen juist een lichtpuntje in ons druilerige hollandse weer! zoen en geniet ervan. dan ga ik even opzoeken waar in vredesnaam Dee Why ligt!

• 12 Januari 2012 - 19:04

Eva:

Jullie gaan vast nooit meer wandelen zonder proviand op zak ;-).
    Geniet nog maar lekker van de laatste paar dagen. Liefs

• 13 Januari 2012 - 21:45

Desirée:

Inderdaad Frans ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet van de laatste dagen alweer.
    Veilige reis!!

• 18 Januari 2012 - 07:29

Hetty:

ha mir en Frans, begrijp ik nu goed dat jullie alweer thuis zijn? allereerst mog de liefste wensen voor 2012. en als het waar is moeten we maar snel afspreken om al jullie ervaringen te delen/ liefs wim en hetty

• 19 Januari 2012 - 15:47

Carine & Lineke:

Ja ja hier eindelijk een berichtje van een afvallige vriendin :-(( die toch heel veel aan jullie heeft gedacht en heeft meegeleefd! Gaaf vond jullie smsjes te ontvangen! Ik heb genoten van jullie heerlijke, humoristische, gezellige en jaloersmakende reisverslagen. De schrijffrequentie lag lekker hoog, ik heb af en toe met terugwerkende kracht bij moeten lezen. Veel herkenning in jullie verhalen, niets veranderd in die 15 jaar! Oud & Nieuw in Sydney, supergaaf, mooiste vuurwerk ever! Ja, en de Blue mountains is niet het Vondelpark! In de koude Noordzee is het toch net even anders surfen, dan over die warme blauwe golven met zicht op dolfijnen! De camper lekker compact en alles bij elkaar! Het zal even wennen zijn nu deze mooie reis afgelopen is! Maar naar huis gaan en thuiskomen is ook heel gaaf, lekker nagenieten en slapen in je eigen bed! Wat ook goed werkt tegen een after holiday-dip: maakt weer snel nieuwe reisplannen! En organiseer een foto avond op groot scherm, ik heb nog wel een beamer! Voor ons zijn de afgelopen 2 maanden omgevlogen, we zaten in een soort achtbaan zo druk is het geweest. Niet eens tijd gehad om de TT op te halen, zo jammer! Maar goed lieverds, gezellig dat jullie er weer zijn en welkom thuis!. Hoop tot heel snel, dikke kus van ons