Bijna vuurwerk - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Bijna vuurwerk - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Bijna vuurwerk

Door: Frenzel

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 December 2011 | Australië, Dee Why

Oudejaarsdag!
We zitten al een paar dagen in Dee Why bij Frank, een vriend van Marjolijn & Ramond en wat is het heerlijk hier! In een superdeluxe appartement met uitzicht op zee slapen we lekker elke nacht buiten op het terras onder de sterrenhemel....
De 28ste zijn we hier 's avonds aangekomen, de volgende ochtend lag ik met Frank al om 6.30 in het water te peddellen op een plankje van Frank om mijn eerste golfjes hier te pakken.....
Lang verhaal kort, een paar x op de plank gestaan (jipphee) en een veelvoud daarvan gewassen door de golven... (ook lekker zullen we maar zeggen).
Lekker vroeg op om het water op te gaan is al een beetje routine aan het worden en hebben we elke dag gedaan.
Dee Why is een leuk klein plaatsje wat hemelsbreed dicht bij Sidney ligt. Het lijkt wel alsof het leven hier om 6 uur begint bij de koffie shop die tegen het strand aan ligt.
Wat een bedrijvigheid om die tijd, joggers, zwemmers en surfers alles rond en op het strand.
Het leven draait hier wel een beetje om het strand, tijdens lunch wordt er gepicknickt en 's avonds gaan de barbies (ook tijdens lunch natuurlijk) aan. De barbeques staan overal en de Aussies barbie-en wat af. Echte vlees eters zijn het hier, ze krijgen er niet genoeg van lijkt het wel.
Leuk ook is dat je overal en op elk moment van de dag wel een iemand met een surf boardje ziet lopen, ook in de bus is het de normaalste zaak van de wereld.

We hebben de omgeving verkend, Frank had ons verteld waar de leuke locaties zijn, naar Palm Beach gereden, inderdaad de locatie voor de happy few als we de villas met uitzicht op zee bekijken, een wandeling naar de vuurtoren gemaakt, lekker geluncht en uitgekomen bij Manly waar we weer lekker door gewandeld hebben en avond eten met uitzicht op zee hebben gedaan.
Druk plaatsje dat Manly en de 29ste hebben we hiervandaan het pontje naar Sidney genomen! Leuk om ineens de bocht om te varen en telkens meer en meer van Sidney te zien, opera house en de brug natuurlijk.

In Sydney de Informatie opgezocht ivm oudejaars avond en ons werd aangeraden om met het pontje heen en weer te gaan en dan maar een goede spot op te zoeken. sommige locaties gaan om 7 uur 's ochtends open en daar zouden al mensen voor staan..
Het vuurwerk duurt 12 minuten. We zijn benieuwd!
Het maritieme museum bezocht en aan boord van een onderzeeer geweest... aan de buitenkant als je erop loopt lijken ze heel groot, eenmaal aan boord is het heeeel klein!
Onderweg naar Frank zijn we 2 nachtjes in Avoca beach gebleven, hebben een gave wandeling gemaakt in een natuurpark aan zee en zijn ook naar een galerie van de Frans Lanting van down under geweest Ken Duncan! Hele mooie foto's van allerlei locaties in Australie!
De dag voor Kerst waren we 's avonds gestrand in muswellbrook, een gehucht met ook een camping! volgens de eigenares waren we de enige omdat alle mijnwerkers naar huis waren maar er bleken nog 4 andere mensen op de verlaten camping te zijn!
Onderweg naar Muswelbrook was het ons ook nog gelukt om de accu van de van leeg te laten lopen. Tijdens de lunch hadden we de lichten aan laten staan (handig die verklikkers wanneer je licht aan staat, die niet op onze camper van zitten!) en gelukkig was er natuurlijk een aussie bereid om te helpen met het aanduwen van de camper. Ook weer wat geleerd, aanduwen van de camper niet doen op slippers en half gesmolten asfalt....... het duurde ongeveer 3 dagen voordat het asfalt van mijn voeten af was....
Zometeen gaan we richting Sydney voor Oud & nieuw......

Bedankt voor alle reacties, we vinden het super om ze allemaal te lezen.
Allerbeste wensen voor 2012!!!
Mirjam en Frans

• 31 December 2011 - 11:34

André:

Mirjam en Frans, terwijl jullie al genieten van het nieuwjaar tellen wij de uren af. Een heel gelukkig nieuwjaar en geniet er nog van!

• 31 December 2011 - 12:08

Niekkie:

alvast, Happy new year. En veel plezier in sydney.
    xx

• 31 December 2011 - 12:52

Eef:

Lieverds, heel, heel veel plezier en een gelukkig, prachtig nieuwjaar. xxx

• 31 December 2011 - 14:24

Niekkie:

Happy new year.

• 01 Januari 2012 - 12:43

TIny En Loek:

Gelukkig nieuwjaar!!!!We zitten naar het nieuwjaarsconcert te kijken en te luisteren.Traditioneel!!!!
    Het is een geknal geweest gisteren en om
    12 uur het vuurwerk,dat was mooi.
    Jullie hebben er ook van genoten in
    Sydney.Nog een paar mooie weken in
    Australië
    Dag Frans en Myriam,heel veel groeten.

• 01 Januari 2012 - 13:03

Sandra:

Hey Frans & Mir! Happy New Year! Hoe vonden jullie het vuurwerk bij Harbour Bridge? Hadden jullie een goede spot gevonden?

Wij wensen jullie heel veel geluk en fijne momenten in 2012!

Liefs,
    Sandra & René

• 01 Januari 2012 - 16:23

Henny:

Nuuuu al "Gelukkig Nieuwjaar" bij M+F.. dat hielden we bij... De roze champy smaakte ook in R'dam
    uitstekend! Proost op jullie fijne reis!
    Groetjes, René en Henny

• 01 Januari 2012 - 21:45

Caroline& Corné:

Hoi Frans & Mirjam,

Een heel gelukkig nieuwjaar! Het is voor jullie heel speciaal begonnen met het vuurwerk in Sidney. Nog veel plezier!
    Groetjes x.

• 01 Januari 2012 - 22:13

Lucien & Charmaine:

Hoi Frans en Mirjam,
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en geniet er nog even van !!
    Groetjes L&C&M&P

• 02 Januari 2012 - 16:41

Mylène En Jan Jaap:

Heeel gelukkig 2012,ook namens ons.Jullie vieren nog eens anders oud en nieuw he, maar dan wel zonder oliebollen(maar ja, zou ik daar ook niet missen hoor..)!!Geniet van de laatste weekjes! Lieve groetjes

• 06 Januari 2012 - 08:40

Eva:

Bedankt voor de link Mirjam, ik haak nu pas in en heb (nog) niet alles gelezen, maar wat maken jullie een gave reis! Mooie foto's ook en wat een geweldige camper! Het duurt nog heel lang voor jullie terug moeten hoor :-) Liefs

• 06 Januari 2012 - 15:47

Dries & Marcia:

He Mirjam en Frans,

Ziet er goed uit!! Alleen mis ik de proof: waar is de foto van Frans op een surfplank in de waves.

Wij zijn weer terug uit Brazilie (helaas). Als jullie terug zijn spreken we af om bij ons te komen eten (in jullie geval dineren).

mvg

Dries & Marcia