Dat was West Australie - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Dat was West Australie - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Dat was West Australie

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

08 December 2011 | Australië, Mandurah

We hadden goed naar ons budget gekeken in Albany en Augusta. De hotels waren inmiddels ingewisseld voor hostels. Leuk je ontmoet nog eens anderen en je kunt zelf koken. Echter ieder voordeel heb ook zo zijn nadeel; gezamenlijke badruimtes, w.c. niet binnen handbereik maar op de gang, niet alles even schoon, etc.

Ik weet niet hoe het kwam maar er veranderde iets in ons kostenbewustzijn toen we in Margaret River aankwamen. Misschien was het omdat we niet meteen konden inchecken in het hostel toen we aankwamen. Of was het de kleine tussenstop in de wijnbar om de tijd te doden? Na een heerlijk wijntje kwamen we uit bij een heel leuk hotel (Schotse manager) met snoezige kamers en suite, een bad, airco en een eigen patio. Tsja het is toch ook wel weer eens lekker om alleen je eigen haren in het doucheputje te zien 's avonds. Lang nadenken was niet nodig; twee nachten geboekt. Weg goede budgetvoornemens, de vakantie is al duur genoeg dus die paar nachten maakt ook niet meer uit. Jammer was wel dat Frans half door het bed heen zakte, maar ach dan slaap je maar ondersteboven. Ook leuk.
Margaret River is overigens de wijnstreek van West Australie, overal kun je wijn proeven en uiteraard kopen.
Je hebt hier overigens behoorlijk wat surfspots waar we regelmatig gaan kijken. Over het algemeen zijn het mannen die tussendoor een auto bij zo´n plek zetten om even te gaan golfsurfen of peddel boarden. Ziet er zeer stoer uit. Fransie is nog een beetje huiverig om te gaan, het is behoorlijk druk en iedereen lijkt het zeer goed te kunnen. Ach, aan de Oostkust zijn er ook nog voldoende mogelijkheden.
Je hebt in deze streek, en vermoedelijk in heel Australie, overal erg leuke koffietentjes en eetcafe's. Met name in de koffietentjes is het een uitdaging om de verleiding te weerstaan om geen zoetigheid te nemen; er liggen heerlijke taartjes, muffins, etc. Het is hier gewoonte dat je eerst je bestelling plaatst en afrekent voordat je gaat zitten, en dan een bordje met je nummer naar je tafel meeneemt en wacht tot je bestelling gebracht wordt. Prima systeem.

Inmiddels zijn we weer aangekomen bij Yoke in Mandurah. Gisteravond de Ierse pub onveilig met haar gemaakt waar we getuigen waren van een heuse Karaoke avond.

Vanavond vliegen we naar Cairnes, waar een camper op ons staat te wachten.

Tot het volgende verslag!

• 08 December 2011 - 08:00

Loek En Tiny:

Wat leuk dat we zo met jullie mee kunnen leven!!!We zijn benieuwd naar de volgende avonturen in het andere gedeelte van Australië! Goede reis en veel pleizier.GRoetjes.Loek en Tiny.

• 08 December 2011 - 08:08

Carolien:

Hi Mir,

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen! Geniet nog even lekker verder en hou ons op de hoogte :-)

Lieve groet,
    Carolien

• 08 December 2011 - 10:01

Patricia:

Jullie krijgen dus ook de Cruijff toestanden mee uit Nederland? Man, wat een soap is dat zeg. Leuk om eens terug te lezen als jullie de kans krijgen.
    Verder is het hier nog lang geen winter met die zachte temperatuur. De auto rijdt overigens heerlijk. En binnenkort maar eens winterbanden doen. Kerstperikelen beginnen hier. Ook in Australie? Oh ja, gisteren gehoord dat mijn papa 29ste weer geopereerd moet worden aan zijn heup, want de pijn nam toe en de loopafstand nam af. Ze vermoeden dat een peez niet goed is aangegroeid na de vervanging van de heup. Maar dat zien we allemaal met goed gevoel tegemoet. We zijn immers wat gewend.
    Verder alles goed. Maandag weer kijker voor huis gehad. Warme groet uit Den Haag!

• 08 December 2011 - 12:48

Annemarie:

Ha Mir, wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Cairns is een heerlijke stad! Vergeet ook Airly Beach niet als je verder de Oost kust af gaat!

• 09 December 2011 - 06:15

Sytse:

Hey Frans/Mirjam!! Prima verhalen & pics!! Goed te horen dat jullie het helemaal naar je zin hebben daar!! Prima manier van sharen op deze manier!! Eeeh aub geen vragen mbt Portugees/Franse corruptie, 'de zaak Johan' of waar het werkelijk om gaat, Ajax... Vandaag 'reunie in ZTM office en afscheid Nelson. Volop emotie dus!! Take care!!

• 09 December 2011 - 16:28

Bartjan & Jeannette:

G'day mates,
    Wat een vervelende reis zeg....totaal geen behoefte om jullie achterna te reizen !!!
    Gelukkig komen jullie nu in een meer toeristisch gebied, vele toeristen met campers die jullie nog vele malen op de diverse campings gaan tegenkomen ! MAAR WEL ERRUG LEUK !!!!!!!
    Nee joh, zo'n mooie reis is 1 grote sinterklaas / kerstman cadeau en dat hadden jullie waarschijnlijk ook echt verdiend. Met veel plezier lezen we jullie verslagen en wij zijn gewoon stik jaloers .... na ons trouwen bij Cairns / Port Douglas helaas niet meer samen terug geweest maar gelukkig nog vele herinneringen. Overigens kan ik je nog wel het adres van de ambtenaar geven mocht Frans toch opeens op z'n knietjes gaan !
    Groet uit Breda... houdoe

• 11 December 2011 - 20:33

Lisette En Robert:

Ineens komt onze reis weer helemaal tot leven dankzij jullie verslagen. Heerlijk! Ga zo door.