Wat een hoogtepunten... - Reisverslag uit Denmark, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Wat een hoogtepunten... - Reisverslag uit Denmark, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Wat een hoogtepunten...

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 November 2011 | Australië, Denmark

We zijn inmiddels aangekomen in Walpole en raken wat gewend aan het zien van kangaroe's. Het enthousiasme van de eerste keren en het nemen van talloze foto's van deze beesten neemt danig af. Wellicht omdat we bijna euforisch na onze wandeling bij Northcliff (en 3 kangaroe's hadden gespot) de kangaroe's gewoon tussen de campers door zagen hopsen. Tsja, we gaan nu maar weer gewoon voor de konijnen. Die zie je hier nauwelijks.
Vandaag naar de juf van het informatiecentrum gegaan om wat meer informatie op te vragen over wandelroutes in deze omgeving. Op de kaart kregen we een geheel uitgestippelde autoroute waar menig Europeaan een midweek mee zou kunnen vullen, maar vol goede moed na een kop koffie en een bakkie thee gingen we op pad. Eerst naar de tingle trees; heeft overigens niks met kerst te maken; de bomen (Eucalyptus) zijn groot en soms hol van binnen. Je kunt er leuk in staan en je laten fotograferen zeg maar. Daarna richting pool (mam = zwembad) waar je niet kon zwemmen maar waar we onze eerste slang in het wild hebben gezien (vergeet die konijnen maar). De slang lag lekker zwart en lui te wezen op het asfalt, dachten we, totdat ze weg glipte de struiken in en in een keer een meter dichterbij weer tevoorschijn kwam. Wouw, we hebben deze vakantie nog niet zoveel bewogen.
En het hoogtepunt van deze dag was toch wel de Tree Tops Walk, een wandeling over/langs de toppen van bomen. En voor de paar mensen die het nog niet weten; ik heb hoogtevrees en niet een heel klein beetje hoogtevrees maar serieus HOOGTEVREES. Maar goed af en toe moet je jezelf een beetje uitdagen en het zag er in het begin heel relaxt uit. Right totdat we aan het stijgen waren en de afgrond toenam; juist toen zaten we zo'n 60 meter boven de grond. Afijn genoten van het uitzicht op Frans zijn linker- en rechterschouder en het geeft hele leuke filmpjes. Frans is voor een normale tour zonder littekens van mijn kant nog maar een rondje gaan maken. Held!!
Tot het volgende verslag. Cheers mates!
En mam; nog maar 6 weken en we zijn weer terug in NL.

• 29 November 2011 - 08:08

Eef:

Jeetje wat gaaf! En wat jullie in die korte tijd al gezien hebben is toch fantastisch. Hoop dat je genoeg SD kaartjes bij je hebt. Geniet ervan xxx

• 29 November 2011 - 09:38

Mira:

Mochten jullie het grote rondje maken... Vergeet niet naar toolbrunnup np en cape le grand np te gaan.. Geniet ervan guys... En ik kijk uit naar nog meer verhalen! Dikke hug!!

• 29 November 2011 - 14:06

Clairy:

hoi

stoer hoor zo een slang dan zo een mooie portret foto. Zie geen enkele angst gewoon dichtbij. dit gevaarlijke giftige monster. Blijf opletten ze zitten overal :) Nog maar zes weken jeetje moet me kerstboom dan al weer weg. Geniet lekker samen dikke kus

• 29 November 2011 - 14:08

Annick:

Lieve Oom en Tante <3
    Wat hebben jullie nu al weer veel dingen gezien, stoer hoor zo dichtbij zo'n mega mega mega enge slang.
    Ik ben jaloers.
    En zo te zien is het weer daar ook mega mooi. Wel genoeg zonnebrand bij? hahaha ;-)

xx jullie nichtje

• 29 November 2011 - 18:34

Loek En Tiny:

Wat een gezellig verslag! Jullie maken wat mee. Erg eng zo'n slang; zijn wij gelukkig niet tegengekomen.Gaan jullie tot Albany? Daar zijn ook veel kangaroes.Het zijn wel lange afstanden rijden.Hebben jullie al prachtige papegaaien gezien?
    Goede reis en veel pleizier!
    Groetjes van Loek en Tiny.

• 30 November 2011 - 07:50

Sandra:

Leuk weer wat van jullie te lezen. Mooi uitzicht vanuit de tree tops, zeg! Heb je daar wel iets van kunnen meekrijgen, Mir, of bleef het bij Frans z'n schouder? Als jij de uitzichtfoto hebt genomen, zal dat wel. Foto is niet bewogen, in elk geval! :P Veel reisplezier verder! x

• 02 December 2011 - 22:18

Sas & Bart:

He lieve Mir en Frans,
    Wat heerlijk om al die geweldige verhalen van jullie te lezen. Zo krijgen we ook veel van Downunder mee. Ps Mir je hebt schrijftalent...... En uh niet te veel aftellen hoor, lekker genieten daar de tijd gaat toch al zo snel! Dikke kus S&B€G