Kom uit die boom - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Kom uit die boom - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Kom uit die boom

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 November 2011 | Australië, Pemberton

Vandaag onze eerste wandeling (10 km) achter de rug. We zijn in Pemberton en hebben de Gloucester walk gedaan. Met name mooi vanwege de enorm hoge Kari bomen, slangen en ander wild hebben we tijdens deze wandeling niet gezien.
Gisteren vertrokken vanuit Busselton, waar we geen nacht langer konden verblijven. Summer's leave is nu gestart. Alle 18-jarigen hebben inmiddels vakantie en gaan traditiegetrouw de eerste week met vrienden op vakantie. Een soort Renesse dus, alle hotels zaten volgeboekt. Op pad naar de volgende lokatie waarbij we Margaret's River rechts hebben moeten laten liggen i.v.m. de bosbranden. We hebben een groot stuk door rook heen moeten rijden en bij iedere stop werden we bijgepraat over de meest handige route. Overigens kun je je niet vergissen; de politie sluit de weg gewoon af en de enige optie die je hebt is omdraaien. Via Nannup naar Manjimup en daarna Pemberton. Onderweg ee n tussenstop gemaakt bij een oude uitkijkpost voor brand in een hoge boom. Vroeger zaten hier uren achtereen mensen op de uitkijk en belde ze de opzichter als ze vuur in het zicht kregen, nu is het een toeristische attractie en kun je omhoog klimmen. Mijn Frans, die altijd veiligheid boven alles heeft staan, besloot er ook maar in te klimmen. Dit gebeurt dus zonder lifeline of wat. Bijgaand een foto waar ik, denk ik, Frans lief toespreek als hij nu niet @#**### uit de boom komt, de rest kan gaan lopen. Kortom we beleven voldoende! Tot het volgende verslag.

• 27 November 2011 - 11:06

Carine:

Hee Bollie en Franzl,

Wat een heerlijke verhalen, fantastisch! Ook zo blij dat Frans z'n hawaii shirt weer aan kan doen.

Hier mist, wind, regen en het begint al aardig winter te worden. Sinterklaas stress al voelbaar en de eerste kerstballen in de etalages.
    Wat een heerlijkheid om daar even niet mee bezig te zijn en in die lekkere warmte rond te hobbelen. Alleen dat strijken vind ik wat overdreven, zou je niet moeten willen, doe je thuis toch ook niet!

Nog 2 weekjes en dan klaar bij BZK. Spannend gevoel!

We volgen jullie met veel plezier! Geniet!

Liefs en tot snel,
    Carine & Lineke xxxx

• 27 November 2011 - 11:32

Annick:

Hee,
    Jammer dat jullie nog geen slangen of ander wild hebben gezien.
    Hopelijk komt dat snel.
    En dat wandelen is goed voor de lijn.

x je nichtje

• 27 November 2011 - 17:44

Tiny En Loek:

We genieten van het verslag; we zijn ov eral geweest!!! Leuk het allemaal van jullie te horen.Jammer van die bosbranden. Wij waren in Margaret River en... ook bosbrand!
    Veel pleizier en geen "gekke dingen"
    doen[Fer was ook in die boom geklommen}
    Tot de volgende keer!!!
    Liefs van Tiny en Loek

• 28 November 2011 - 06:09

Patricia:

Luisterde hij Ozo of Bozo ??????
    that's the question!!!!!!!