Mandurah - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Mandurah - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Mandurah

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

23 November 2011 | Australië, Mandurah

37 graden en daar stond ik de was te strijken. Iets wat ik zelfs niet in NL doe, maar goed Yoke (waar we nu logeren) was zo lief om onze was van de waslijn te halen en kon het niet over haar hart verkrijgen om het zo ongestreken af te geven. Yoke (familie van familie van Frans) woont prachtig aan het water, het huis is van alle gemakken voorzien en we worden hier met open armen ontvangen. Zalmtaart van de buurvrouw, goede tips om een auto te huren van vrienden van Yoke. Het valt ons zwaar om morgen de reis weer te vervolgen.

De eerste week zit er op (mam nog maar 7 weken en dan zijn we weer thuis). De hoogtepunten van afgelopen week: we hebben het aangedurft om het Skyhotel in te gaan in Singapore. Voor 20 dollar kun je p.p. naar boven maar als je zegt dat je wilt lunchen is het gratis en voor niks. Drie keer raden wat wij hebben gedaan, juist geluncht. Daar stond ik dan op de 57e verdieping met mijn gigahoogtevrees. Eerste reactie was naar de grond, maar het was iets te hip om al tijgerend naar de loungebank te kruipen. Net gedaan of het me helemaal niets kon schelen en relaxt gaan zitten. Het uitzicht was de zenuwen meer dan waard.

Na een paar dagen Perth (King's Park gezien) samen met Yoke gebbq-t in de buitenlucht. Enigszins teleurgesteld, want er waren ons kangaroe's beloofd (en we zagen veel maar geen kangaroe's), naar de toilet gegaan. Al mijmerend over wat ik zou doen als ik een kangaroe zou zien op het toilet. Ik was er nog niet helemaal uit met de kangaroe toen ik van het toilet af kwam. Ik had toen overigens wel het gevoel dat ik bekeken werd, ik keek op en wauw binnen een paar meter een kangaroe stel met een kleintje. De beesten zijn zo lui dat ik rustig het fototoestel kon pakken en foto's kon schieten. Supergaaf!!

We beginnen aardig te wennen aan het relaxte leven hier en gaan morgen onze reis vervolgen naar het Zuiden. We moeten even in de gaten houden hoe het vergaat met de bosbranden in Margaret river. Maar geen zorgen we zitten er ver vandaan en kunnen altijd met een andere route kiezen.

Cheers mates!

p.s. Voor Tante Tiny en Tante Loek, lieve groeten van Yoke!!

  • 23 November 2011 - 13:47

    Eef:

    Klinkt allemaal erg goed. En helaas geen kangeroe op toilet. Ik bedoel het was mooi geweest om te kunen zeggen "heb ooit met een kangeroe op toilet gezeten" . En Frans gaat goed?
    Veel plezier xxx

  • 23 November 2011 - 15:48

    Patricia:

    Strijken, goed zo. Back to basics :-)
    Leuke foto's overigens en wat onwijs knap van die hoogteactie: ik zeg abseilen euromast ligt binnen handbereik. Stoere dame!

    Hier hebben we paar dagen mist gehad, wat we niet gewend waren. Oh ja en ik ben vorige week naar dierentuin gegaan met een lieve meid. Olifanten en giraffen kijken etc. De olifanten maakten genoeg geluid in Blijdorp.
    Hoe zit dat het met geluid van de kangaroe?

  • 23 November 2011 - 15:52

    Sandra:

    Goed weer even van jullie te lezen/horen. Vroeg me toevallig vanochtend af of ik misschien een verslagje gemist had...;) Geniet verder! x

  • 23 November 2011 - 16:16

    Bertine:

    Maar wij hebben pepernoten, warme choco met en speculaas... Helemaal niet jaloers dus ;) Have much more fun...

  • 23 November 2011 - 17:15

    André:

    Kon die kangoeroe niet strijken? Of had die er ook een bloedhekel aan.
    The sky is the limit ...

  • 23 November 2011 - 17:32

    Mira:

    Offfffff! Heimwee!! Ik wil ook! X

  • 23 November 2011 - 19:07

    Grace:

    volgende keer dus ook weer mee in de skilift...

  • 24 November 2011 - 09:41

    Marie-Christine:

    Ja ja....wrijf het me maar in...En ik hier baanzoekend in het mistige kille Nederland!!
    He Mirjam (en Frans), lekker genieten hoor, nog 7 weken te gaan. Goed vooruitzicht, en je was blijven strijken he! Lieve groetjes van MC.

  • 24 November 2011 - 15:59

    Annick:

    Hee,
    Hele fijne vakantie en rond trek reis.
    En hopen dat jullie veel wilde dieren zullen zien.

    xx jullie nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mandurah

Mirjam
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 36758

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 28 Februari 2019

Argentinië

02 Januari 2019 - 28 Februari 2019

Argentinië

07 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Lake District UK

15 November 2011 - 16 Januari 2012

Down Under (Finally)

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Weekje weg

01 September 2009 - 29 September 2009

Indonesie

14 September 2015 - 30 November -0001

Keuzes

Landen bezocht: