Het lijkt wel vakantie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Het lijkt wel vakantie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel vakantie

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 September 2009 | Indonesië, Batavia

Hi,

Je wordt hier zelfs rustig van het gebruik van internet. Terwijl de foto's worden gedownload (althans ik doe een poging) kunnen wij een stevige wandeling maken en uitgebreid lunchen. Maar geen haast we zijn in Indonesie dus tempo doeloe.
De trekking in Bukit Lawang was gaaf. Wat begon met de padden op en de lanen in veranderde al snel in glij hem onderuit en klauter naar boven. Onze gids begon erg rustig met een uitleg bij iedere boom en de medicinale krachten maar dat veranderde met als doel de jacht op oerang-utans. Met als gevolg dat we met 20 man naar 1 oerang-utan stonden te kijken (zie foto). De aap was het gauw zat en begon met wat takken te gooien. Ik zeg het was tijd om te gaan.
Na 7 uur geklommen en geklauterd te hebben, een paar liter zweet lichter kregen we een plensbui op ons kop waarbij we tot en met de onderbroek nat waren geregend. Helemaal niet erg, want Frans moest eindelijk zijn dr. Livingstone outfit uittrekken
(-: en ziet er nu weer gewoon uit als Frans.

Gisteren zijn we aangekomen in Tuk Tuk aan het Tobameer. Op de foto kun je de lokatie zien, de foto met de waterlelies (ach ja het blijft behelpen). Vandaag beetje zonnen, boekie lezen, massage ondergaan. Mensen het lijkt wel vakantie.

Liefs vanuit Tuk Tuk!

• 07 September 2009 - 06:21

Mirjam Bollema:

Jullie houden de foto's tegoed. Ik ben al een uur bezig en nog steeds geen foto kunnen uploaden...Wordt vervolgd!!

• 07 September 2009 - 07:11

Bertine:

Geniet van het Indonesische 'Time Management'... Mooie reis...

• 07 September 2009 - 20:35

Jeannette :

Ik wil wel graag een foto van de dr.Livingstone outfit zien!
    Kan dat?
    droog of nat, maakt niet uit.
    NOG Veel plezier!

• 08 September 2009 - 17:49

Marie-Christine:

YES! Dr. Livingstone in the flesh please! Je merkt wel dat ik mijn verre afstandslover mis...........Ik vrees dat een foto van de orang oetang dat niet zal fiksen! Benieuwd naar jullie volgend avontuur.

• 09 September 2009 - 07:04

Karin:

Hi Mirjam en Frans,

Leuke foto van die oerang oetang paperazzi!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet ervan. groetjes,

Karin en Martijn

• 09 September 2009 - 08:13

Patries:

:) Tja, het is behelpen, dat lees ik wel zo tussen de regels door. Hopelijk kon je nog een vuurtje stoken met het hout dat je van de oerang oetang in ontvangst mocht nemen?
    Enne: oppassen voor mannen in livingstone outfits! Voor je het weet ben je op weg naar "The temple of Doom".

Veel plezier nog en lieve groeten van Patries.