De laatste 24 uur... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu De laatste 24 uur... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

De laatste 24 uur...

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 September 2009 | Indonesië, Batavia

Ons laatste verslag van deze heerlijke vakantie.
We hebben 3 heerlijke dagen gehad in Ubud. Naar de botanische tuin geweest, waar we helemaal lek werden gestoken door de muggen. 's Avonds naar de Balinese dans in het Ubud Palace en vooral lekker gegeten bij Arys Warung. Qua hotels wordt het steeds gekker; bij het laatste hotel hadden we ons eigen zwembad (-; Jullie begrijpen het was werkelijk afzien.

Na 3 dagen Ubud was het weer tijd om door te reizen naar onze laatste bestemming het Lembongan Eiland. Het eiland ligt ten Zuiden van Bali. Met de taxi richting Sanur en van hieruit met de Ferry naar Lembongan.

Om op de Ferry te komen, moest je met je koffer op je hoofd en je paspoort tussen je tanden wadend naar de Ferry.De tocht met de Ferry duurde 1,5 uur met een behoorlijke golfslag. Aan het einde waren behoorlijk wit rond onze neus (Odijkie had natuurlijk nergens last van).

Aangekomen op het eiland met de koffer over het strand (best zwaar dan die koffer met wieltjes) eerst geacclimatisserd in het eerste beste restaurant. Het eiland is klein, nog niet zo toeristisch dus we waren heel snel gewend. Na een heerlijke pizza ben ik op zoek gegaan naar een hotel. Het is me gelukt om weer een prachtige plek te vinden, met uitzicht over de baai, een grote veranda, een heerlijk restaurant. En uiteindelijk met een wat onderhandelen een behoorlijk deel van de prijs af te krijgen. Het is goed om hier de vakantie af te sluiten.

Gisteren hebben we gedoken; het was de bedoeling om naar de Mantra wasplaats te gaan. In een bepaalde stroming komen ze hier en laten zich "schooneten" door kleine visjes. Helaas kon deze duik niet doorgaan omdat er teveel golfslag en dus stroming was. Dus twee andere duiken gemaakt. De eerste duik was bij Chrystal Bay; voor het eerst ben ik met behoorlijke golven (en dus al een beetje misselijk) te water gegaan. Het duurde even voordat deze dame gewend was in het water. Maar het alternatief misselijker worden in de boot was minder aantrekkelijk. Niet zeuren dus en doorbijten. Na de duik, hangend aan de boot met weer de rotgolven werd ik nog witter rond mijn neus. Jullie begrijpen Frans heeft maar contact gezocht met wat andere passagiers, ik was niet heel gezellig.
Gelukkig was de 2e duik in rustiger water; we hebben hier een duik in de stroming gemaakt. Hierbij ga je naar beneden en het rif trekt eigenlijk aan je voorbij.

Frans heeft gistermiddag voor het eerst met een peddel gesurft. Overigens tot grote hilariteit van de Australiers dacht Frans dat hij op de plank met de peddel de golven moest opzoeken... Na drie keer onderuit te zijn gegaan en zijn plank kwijt te zijn bleek dat niet de bedoeling te zijn.Het is gewoon leuk om te peddelen en ver van de golven te blijven. Vanmiddag gaat Fransie een nieuwe poging doen.

Morgen vertrekken we weer richting Nederland en hopen jullie allemaal weer gauw te mogen zien.

Hopelijk tot gauw!!

Frans en Mirjam

• 27 September 2009 - 06:09

Mira:

Hallo daar,

Wat klinkt dit toch weer allemaal als muziek in de oren.. De Manta wasplaats... Dat zijn weer van die dingen die je alleen kan ontdekken als je op vakantie bent.. Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad... Nu nog een veilige trip naar huis en jullie hebben weer een ervaring om nooit te vergeten...

Dikke kus Mier

• 27 September 2009 - 08:00

Marcel:

Oeps, eerst bij verkeerde reisverslag geplaatst.

Geniet er nog maar ff heel erg van, het gaat hier takkeweer worden.
    Goeie terugreis....

• 27 September 2009 - 08:38

Carine En Eefje:

Neem toch een anti zeeziekpil.....echt dat scheelt een hoop narigheid. Geloof er niets van dat Franzl niet ziekig was....stoere Frans!En die peddel ja dat moet je ook maar weten!

Lieverds wat zou ik graag bij jullie zijn, zo'n fantastisch mooi land om door heen te reizen. Hier in Nederland is het geen reet aan...zeker niet op de zaak, hoop gedoe. Een hele goede en prettige reis terug.
    Tot gauw, dikke kussen van ons