Aftellen weer begonnen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Aftellen weer begonnen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

23 September 2009 | Indonesië, Ubud

Hi,

We zijn inmiddels gearriveerd in Ubud (midden in Bali). Na Pemutran hebben we een tussenstop gemaakt in Lovina Beach (Noord Bali). Hier werden we in het begin gek van de verkopers die allerlei lelijke rommel te koop aanboden.
Om van Pemutran naar Lovina Beach te gaan hebben we gebruik gemaakt van een klein combibusje. Dit busje stopt gewoon langs de weg. Als toerist ben je (uiteraard) iets duurder uit als de locals, maar dan is het nog steeds een van de goedkoopste vormen van vervoer. Over een afstand van 2 uur waren we 7 Euro kwijt. Het is ook grappig om in zo'n busje te zitten, hele families met fietsen, kippen/hanen, huisraad stappen in. Meestal heb je aanspraak en ontstaan er leuke gesprekken.

In Lovina hebben we het weer gewaagd om de Hot Springs te gaan bekijken. Dit keer wel de moeite waard en vol met Indonesiers. Helaas hadden we geen tijd voor een duik, want we moesten op tijd terug zijn voor onze Balines kookles. Achterop de brommer van het hotel zijn we naar het huis van onze Chef Kok vervoerd. Bij hem thuis met redelijke simpele ingredienten heerlijke gerechten klaargemaakt. Fransie was uiteraard de kok en ondergetekende heeft wat leuk staan snijden en was verder gewoon gezellig aanwezig. Wijnadvies was niet nodig, want er was geen wijn. Uiteraard kreeg Frans hierdoor meer aandacht van de Chefkok totdat hij hoorde dat ik werkzaam ben als Consultant. Frans werd nog net niet van tafel gehaald maar alle aandacht was dit keer voor deze dame. Putti, onze chefkok wilde graag een gratis advies over hoe hij zijn cooking business erbij. Ach ja, kopje koffie erbij (-;

Naar Ubud zijn we met de "gewone" taxi gegaan. Ter vergelijking met de minibus, hier zijn we over een tijdsduur van 3 uur 25 Euro kwijt. Gisteren hebben we heerlijk wat winkeltjes bekeken en vanavond slapen we in een superdeluxe hotel. Mocht je het willen checken www.komaneka.com

Ach je het leven is zo slecht nog niet.

Dikke knuffel voor iedereen!

Frans en Mirjam