Na het platteland cultuur snuiven in de stad - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Na het platteland cultuur snuiven in de stad - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Na het platteland cultuur snuiven in de stad

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 Augustus 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Bijna zit onze vakantie in Schotland er al weer op. Morgen vertrekken we richting Nederland om waarschijnlijk de auto te pakken en richting Frankrijk af te reizen om wat zonuren mee te pakken.
We hebben de West Highland Way uitgelopen!!
De laatste stop was in Kinloch Leven. We hadden hier de beste B&B van de hele tocht. Typisch een huis volgestouwd met allerlei porceleinen beeldjes en op ons bed Papa en Mama beer. De tocht naar Kinloch Leven veel mee. Eerst de Devil's Staircase, een flinke stijging waarbij er een behoorlijk tempo door Frans werd gemaakt omdat hij opgegeten werd door de midgets (de oorlogswonden zitten nog steeds op zijn been). Daarna een relatief simpele afdaling en mooie tocht door de bossen. In Kinloch Leven heerlijk gegeten met uitzicht op een van de meren. Na een zeer uitgebreid ontbijt in ons B&B (Frans had forel!)de laatste wandeling van de WHW gestart. Het begon meteen met een flinke klim en daarna een prachtige wandeling over het zadel van de bergkam. Het was echt schitterend weer. Vervolgens langs bossen waar op dit moment grote delen van gekapt worden. Ik kon niet goed inschatten waar we waren en hoopte iedere keer om de hoek van de berg onze eindbestemming Fort William te zien. Dit duurde langer dan ik had gedacht. Na een donker dennenbos afgedaald van de berg en daarna nog 4 miles langs een verkeersweg. Aan het eindpunt natuurlijk een foto genomen en de pub in om het behaalde succes te vieren met cider. Redelijk aangeschoten na 2 ciders onze B&B opgezocht. Een groot landhuis beheerd door een dame van in de 90 met baard. Ach ja, alles moet je een keer meemaken. Met de Nederlandse mannen die we onderweg ontmoet hebben heerlijk gegeten en op tijd naar bed.

De volgende dag met de trein naar Edinburgh. Ook al lijkt het een afstand van niets was het toch een tocht van 5 uur. De trein kan niet heel veel snelheid maken. Leuk om zo langs een aantal wandelpaden weer te rijden. Aangekomen in de grote stad van Edinburgh zijn we echt twee provinciaaltjes die de weg kwijt zijn. We stonden constant op de verkeerde plek waardoor geen taxi voor ons wilde stoppen. Uiteindelijk toch aangekomen in ons hotel.
Gisteren Edinburgh in en een tent gekocht om mee naar Frankrijk te nemen. Ik ben benieuwd of de aanbieding nog steeds zo gunstig blijkt te zijn als we morgen op de luchthaven horen wat we bij moeten betalen....
Verder lekker door de straten gedwaald, terrasje gepakt, gewinkeld, etc.
Aan het einde van de middag op zoek naar het theaterfestival wat net zo iets is als de Parade maar dan veel groter. 's-Avonds natuurlijk naar een voorstelling geweest en na de bustocht terug (2,50 pond voor de hele dag bussen) met een bezopen Engelsman weer in ons hotel beland.
Vandaag gaan we weer de tourist uithangen. Fotocamera op de buik en genieten.
Tot gauw weer!

• 25 Augustus 2007 - 18:09

Mira:

Geweldig allemaal.... Ik kijk er naar uit jullie foto's te zien.... Avondje op de bank met voor mij een biertje en voor jullie een Fristie... Jullie hebben voor aankomende maand genoeg alcohol achter je kiezen als ik het allemaal zo lees...

Tot snel
    Kus Mier

• 30 Augustus 2007 - 05:03

Mirjam:

leuk dat je wat bent gaan doen! ja de west highland way.. die heb ik in 2003 ook gelopen. wat een modderbende was het toen! Ben je Ben Nevis nog opgewandeld? heb je ook een mooi uitzicht. Weet je dat je een vervolg route kan lopen helemaal tot aan Inverness? is ook errug mooi....
    grtz

• 15 Juli 2009 - 14:55

Ruud Benschop:

Hebben jullie misschien het e-mailadres van Leon?

• 15 Juli 2009 - 15:08

Mira:

Ik vond de foto;s trouwens van een bedroevende kwaliteit...