Keuzes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Keuzes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Keuzes

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nog geen ontbijt op en dan al keuzestress ervaren, we zijn in Kulal Lumpur, in het prachtige Trader's hotel waar een ware ontbijtfabriek blijkt te zijn. Waar gaan we voor; sushi, noodle soup, een complete rijsttafel, gebakken aardappels of toch maar een bakkie yoghurt met fruit? Het is een beetje jammer dat de airco op hol is geslagen en dat we iedere ochtend met een dik vest aan deze overdaad van eten zitten, maar een kniesoor die zich daar aan stoort.
Onze correspondent in KL, Sytze, heeft ons van tevoren al geinformeerd dat er een dikke smog over de stad hangt waardoor we geen geld hoeven uit te geven aan een bezoek aan de Twin Towers, er valt namelijk niet zoveel te zien.
Prima genoeg tijd om de stad te voet, met de metro, met de monorail en per taxi te verkennen. De eerste uitdaging wordt om het volgende advies van Sytze op te volgen; vermijd de demonstranten met een rood t-shirt. Er is een demonstratie gaande en het blijkt werkelijk onmogelijk om de groepen te mijden. Geen enkel probleem we fotograferen elkaar en glimlachen lief. Helaas wordt het ons niet duidelijk waar het precies om draait, maar het lijkt een leuke dag uit voor de meesten te zijn.
's-Avonds laat Sytze ons kennismaken met het echte expat leven en eerlijk is eerlijk; het valt niet mee. Een bezoek aan de Irish Bar, gevolgd door een diner bij een steakhouse om vervolgens af te sluiten bij de Irish Bar. Sytze respect!
Er valt nog veel meer te vertellen over KL zoals: het geld wat Frans afhandig is gemaakt, het heerlijke eten en onze tocht naar Cameron Highlands, maar dat horen jullie wel als we thuis zijn. We zijn nu in de Cameron Highlands. Tot de volgende keer!

• 18 September 2015 - 15:59

Marjolein:

Wat leuk om je verslag te lezen. Is natuurlijk een reis om jaloers op te worden. Bij thuiskomst een foto avond organiseren. Veel plezier samen!

• 18 September 2015 - 23:23

Sandra:

Leuk mee te lezen over jullie Maleisië-trip! Veel plezier nog!

• 20 September 2015 - 11:27

Marie-Christine:

Hoi Mirjam, leuk van je te horen, en van zo ver weg! Geniet er van, liefs van MC ...(gisteren geluncht in De Librije....was weer geweldig ..)

• 21 September 2015 - 14:53

Sytse Kamstra:

hey tourists!!
    Rustig maar, de expat heeft de Maandag weer overleefd. En jullie? Alsof jullie nog zouden weten wat voor dag t is.... En zo hoort dat ook tijdens de vakantie!!! Mooi dat jullie weer zonuren (kunnen) maken!!

Leuk jullie belevenissen te lezen!! zie jullie snel weer in KL!! gr van de Thai Chef!!!
    De correspondent

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Keuzes

Zo dan, nog niet ontbeten en dan al keuzestress. We zijn in Kuala Lumpur, voor de kenners onder ons KL, in een erg goed hotel;Trader's Hotel waar een ware ontbijtfabriek te vinden is. Waar gaan we voor kiezen voor het ontbijt: sushi, noodle soup, een rijsttafel, gebakken aardappels, een lekker salade of toch maar gewoon een bakkie yoghurt met fruit? Fijn om zo lekker te beginnen, beetje jammer dat de airco op hol is geslagen en dat we iedere ochtend met een dikke trui moeten eten. Niet zeuren de vakantie is net begonnen.
Van Sytze, onze correspondent in KL, hebben we begrepen dat er op onze eerste dag een demonstratie is, met zijn advies probeer de mensen met een rood t-shirt te vermijden. Dat blijkt wat lastig te zijn, zeker aan het einde van de dag. Maar geen narigheid, wij fotograferen de mensen met een rood t-shirt die er een leuk dagje uit van lijken te maken enhet erg lastig vinden om uit te leggen waar deze demonstratie voor is.
Toch een klein minpuntje nog te noemen, KL igaat gesluierd in smog. Oorzaak; bosbranden in Indonesie, het bespaart ons een bezoek aan de twin towers.
En dat geeft ons meer tijd om door de stad te slenteren, prachtige winkelcenta, de chinese en indiase wijken te bezoeken en lekker genieten van onze vrije tijd.
Sytze wijdt ons in het leven van een expat, en hoe kan het ook anders staat op de agenda een bezoek aan de Irish pub en een echt steakhouse. We love it! De volgende dag wordt dit expatgedrag ruim gecompenseerd door lekker eten op de straat. So far so good, alles is binnen gebleven.
Na twee dagen smog zijn we beland in Cameron Highlands,lekker koel, maar helaas nog steeds smog. Morgen gaan we verder met onze avonturen. Tjussie!