Buenos Aires en mijn Spaans - Reisverslag uit Bahía Blanca, Argentinië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu Buenos Aires en mijn Spaans - Reisverslag uit Bahía Blanca, Argentinië van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

Buenos Aires en mijn Spaans

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 Januari 2019 | Argentinië, Bahía Blanca

In een aantal gevallen passen we ons snel aan; met de siësta hebben we nooit moeite. We zijn net wakker van ons middagdutje. Vannacht om 3 uur ging onze wekker af, om de bus te nemen van Tandil naar Bahia Blanca, een tocht van 6 uur. Je begrijpt dan is zo’n powernappie best prettig. Het vervoer per bus is prima. We hebben al de bus genomen van Buenos Aires naar Tandil; een tocht van 6 uur en afgelopen nacht zijn we weer 6 uur verder naar het Zuiden getrokken.
De eerste tocht was zeer rustgevend; als je naar buiten keek dan zag je de Paaaaaampas, een koe, opnieuw de Paaaaampas, een zonnebloem, en ja hoor de Paaaampas weer. We vielen niet van de spanning van onze stoel zeg maar.
Buenos Aires vonden we erg leuk. Ons hotel bevond zich in de wijk Palermo. Een wijk met brede straten, veel groen, leuke winkeltjes en leuke restaurantjes. Uiteraard hebben we de begraafplaats bezocht waar Evita Perron (ja, die van die hit don’t cry for me Argentina) begraven ligt. Hebben we onze eerste empanada’s gegeten, het Casa Rosada gezien (het witte huis maar dan roze), en uiteraard de tango bekeken. Frans blijft de tango hardnekkig de salsa noemen en weigert waarschijnlijk om die reden tangolessen met me te nemen. Of het heeft iets te maken met het feit dat ik graag leidt, dat kan natuurlijk ook. Maar we hebben vooral kennis gemaakt met super aardige Argentijnen. Vannacht heeft bijvoorbeeld de hoteleigenaar ons weg gebracht naar het busstation. En kregen we kleingeld van een dame om een fooi te geven aan de bagageman bij de bus. Kortom wij vinden ze lief.
Tevens wil ik graag van deze gelegenheid gebruik maken om te melden dat mijn Spaans met sprongen vooruit gaat. Overal de letters os of as achter plakken en het klinkt al goed. We hebben boeros gezien op het platteland, Frans komt zo onder de douchos vandaan en dan gaan we met de busos onderweg om tapas eten. Ik zeg Adios!

• 09 Januari 2019 - 20:46

Sandra :

Hé Mir (en Frans),
    Superleuk om jullie reis een klein beetje mee te beleven. Goede reis, eetse en hasta pronto! X

• 10 Januari 2019 - 06:53

Trude:

Hay Mirjam! En hé Frnzl! Dans toch de tango! Deze kans kun je toch niet laten liggen daar in het prachtige Argentinië! Een heel fijne reis samen, dat zal wel gaan lukken en ik ga zeker mee lezen. Een warme omhelzing vanuit het Berkelse XX

• 10 Januari 2019 - 09:07

Eef:

Leuk jullie zo te volgen. Mooie eerste week van de reis.
    En Frans moet even wennen, dan danst hij de vloer plat.
    Geniet er lekker van lieverds. Xxx

• 10 Januari 2019 - 09:09

Lineke Lopez:

Is dat effe goedos. Een fantastische oplossing voor het taalprobleem. Ben blij dat jullie de Argentijnen aardige mensen vinden. Een van de redenen waarom wij zo graag er naar toe gaan. Zaterdag onze beurt. Geniet van het prachtige landschap, de aardige mensen, en hopelijk tot ziens

• 10 Januari 2019 - 10:16

Tiny Odijk En Loek Winter:

Superleuk, we reizen gewoon mee zo. Lekker spannend en nog veel voor de boeg. Lekker genieten.
    Vannacht vertrekken wij ook, voor een weekje maar, maar toch. naar Zwitserland! Heerlijk toch
    Heel veel groeten en liefs, Tiny en Loek

• 10 Januari 2019 - 10:17

Tiny Odijk En Loek Winter:

Heel veel groeten en liefs, Tiny en Loek

• 10 Januari 2019 - 19:12

Nelleke:

Wat leuk om deze reis op deze manier mee te beleven!
    Blijf schrijven, dan genieten we mee.

• 11 Januari 2019 - 09:27

Claudia:

Love it, Bollema! Lekker blijven genietos.

Have fun! Maar dat lukt jullie wel.

• 11 Januari 2019 - 12:38

Tinij Bollema:

Geweldig wat genieten jullie een kus ma.

• 11 Januari 2019 - 14:36

Mira:

Jaaaa. De Tango.. Gooi al je passie erin!!! Mir, ik weet zeker dat jij die als de beste kan dansen!! Frans op zijn slippertjes, helemaal compleet.

Wat heerlijk voor jullie weer dit avontuur. Genieten, genieten, genieten!!!!

Kus Mira

• 12 Januari 2019 - 09:40

Carine:

Mooi eerste verslagos...
    Heel leuk om van jullie te horen en ja Frenzl heupjes los-os en gaan met die tango, super sexy.
    Geniet lieverd, kijk uit naar jullie volgende verslag....wij vandaag nieuwjaarsreceptie hahaha

• 12 Januari 2019 - 13:12

Mylene:

Ha die wereldreizigers, heb gelijk zin om ook te komen! Mir, je schrijft weer erg aanstekelijk ! Kijk uit naar rest van jullie avontuur!! Geniet saampjes, lieve groetjes ook aan frans.

• 14 Januari 2019 - 19:10

Info@reflextions.nl:

Lieve Mirjam&Frans,
    Geweldig wat jullie allemaal beleven!! Je schrijft heel pakkend Mirjam, zo leuk om te lezen☺️ Ik blijf jullie volgen