We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Wambrook, Verenigd Koninkrijk van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Wambrook, Verenigd Koninkrijk van Mirjam Bollema - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Wambrook

Ik speel een beetje vals, we zijn inmiddels weer terug in NL. Graag wil ik nog een verslag toevoegen, maar het internet in ons laatste hotel was zo hopeloos slecht dat het niet lukte om jullie op de hoogte te houden. Dus maar even zo uit regenachtig Schiedam met de wasmachine op volle toeren op de achtergrond.

We hebben genoten, wat is het toch tof om de hele dag buiten te zijn! Na een mooie tocht doodmoe in je B&B aan komen, te genieten van een warme douche en dan neer te strijken in de plaatselijke pub om daar na een paar pints lekker te eten. Vervolgens val je als een blok in slaap om de volgende dag weer fris en fruitig aan het volgende avontuur te beginnen.

De dag begon altijd met een goed ontbijt, nu is de Full English Breakfast best lekker voor een keer maar de bloedworst, witte bonen in tomatensaus, rösti, worst, bacon en natuurlijk eieren komen na een paar keer behoorlijk je neus uit. De uitdaging zat er in om wat afwisseling te vinden in de ontbijtkeuze; we zijn uiteindelijk geëindigd met yoghurt wat vers fruit en een beetje muesli. Sommige dingen van thuis zijn zo gek nog niet. Na het ontbijt rustig je spulletjes pakken, zorgen dat je dagrugzak goed gevuld is, schone sokken aantrekken en dan die heerlijke geurende wandelschoenen aan. Mijn wandelschoenen die op de tocht van Coniston naar Boot het onderwaterleven hebben onderzocht in het heerlijke moeras, mijn schoenen die ik niet meer uit wilde doen bij het doorwaden van wat plassen aan het einde van de wandeling. Ik snap heel goed dat er op Schiphol acties worden gehouden voor het verbeteren van de arbeidsomstandigheden. Stel je voor dat iedereen met deze geur aankomt op Schiphol :-)

Na het aantrekken van mijn schoenen, Frans enigszins aansporen om tempo te maken en dan gaan we op pad. Frans die zich meer en meer als berggeit aan het ontwikkelen is en ik volg hem (is lekker overzichtelijk). Naar gelang de dag zich vordert, de padden lastiger te bereiken zijn, we soms met handen en voeten naar boven moeten klauteren begint mijn kritiek hier en daar wat scherper te worden op de organisatie. "Ze kunnen beter duikreizen gaan organiseren, ik sta hier goddomme tot aan mijn knieën in de drap." "Leuk hoor die gasten van SNP, ik rag hier door de varens heen terwijl er 10 meter verder op een normaal pad loopt." Frans verhoogt zijn tempo, kijkt glimlachend om en maakt af en toe een foto van die pruttelende Bollema achter hem. Pas als ik uitroep dat ik er nu klaar mee ben begint hij zich wat zorgen te maken.

Afhankelijk van de route is er soms een lunch locatie maar vaak hebben we ook de lunch bij ons. Een papieren zak met boterhammen met kaas, ham, tonijn of ei, wat fruit en een chocoladereep. Niets mooiers dan halverwege de tocht tegen een rots aan te leunen en je lunch op te eten terwijl je geniet van het uitzicht. Vaak aan het einde van de tocht zit Michiel, hij maakte dezelfde tocht, op ons te wachten. Douchen, de pub in en slap ouwehoeren.

Kortom het was super!

Voor de kijkers thuis die graag de route op de kaart willen volgen: na een paar dagen Leeds (erg leuke stad!), zijn we vertrokken naar Windermere waar onze wandeltocht is begonnen. Met Frans zijn nieuwe tas gewandeld naar Coniston, in Coniston konden we de 803 meter hoge Old man beklimmen. Dit hebben we niet gedaan omdat het goot. Vanuit Coniston naar Boot, Eskdale. Vandaar uit naar Wasdale, een dorpje met kerkje, onze B&B, de pub en uiteraard een outdoorwinkel. Frans weer happy! Vanuit Eskdale terug naar Windermere. We hebben onze vakantie beëindigd met een paar dagen York.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 36674

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 28 Februari 2019

Argentinië

02 Januari 2019 - 28 Februari 2019

Argentinië

07 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Lake District UK

15 November 2011 - 16 Januari 2012

Down Under (Finally)

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Weekje weg

01 September 2009 - 29 September 2009

Indonesie

14 September 2015 - 30 November -0001

Keuzes

Landen bezocht: